دکتر حمید صدیق متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با شماره نظام پزشکی ۸۷۲۹۴ در شهر قم فعالیت دارد. مطب ایشان در خیابان جمهوری، میدان سپاه، جنب داروخانه دکتر تقوی، ساختمان پزشکان جمهوری، طبقه پنجم، واحد ۳ واقع شده است.
دکتر حمید صدیق متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با شماره نظام پزشکی ۸۷۲۹۴ از پزشکان فعال در شهر قم است. ایشان با تکیه بر دانش تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی، خدمات گستردهای را در زمینه تشخیص و درمان غیرجراحی دردهای ستون فقرات و اندامها ارائه میدهد، که این حوزه شامل درمان بیماریهایی نظیر کمردرد، گردندرد، آسیبهای ورزشی، مشکلات مفصلی و عصب و عضله است. مطب دکتر حمید صدیق در خیابان جمهوری، میدان سپاه، جنب داروخانه دکتر تقوی، ساختمان پزشکان جمهوری، طبقه پنجم، واحد ۳ واقع شده و این موقعیت باعث دسترسی مناسب بیماران ساکن قم و مناطق اطراف شده است.
دکتر حمید صدیق علاوه بر تخصص طب فیزیکی و توانبخشی، در زمینه انجام نوار عصب و عضله و نیز درمان غیرجراحی دردهای مزمن مهارت دارد. مدرک تخصصی ایشان در رشته پزشکی فیزیکی و توانبخشی، پشتوانه علمی خدمات درمانی اوست. بیماران برای بررسی و ارزیابی مشکلات حرکتی، بازتوانی بعد از آسیب، و درمان دردهای اسکلتی عضلانی به دکتر حمید صدیق مراجعه میکنند. بسیاری از مراجعهکنندگان از دقت تشخیصی و ارائه راهکارهای غیرجراحی برای مدیریت درد و بازتوانی رضایت داشتهاند و این پزشک را به دیگران توصیه میکنند.
در مطب دکتر حمید صدیق، بسته به شرایط بیماران، اقداماتی مانند تهیه و تفسیر نوار عصب و عضله، طراحی برنامههای توانبخشی شخصیسازیشده، و مشاوره برای اصلاح حرکات و پیشگیری از آسیبهای بیشتر انجام میشود. اگرچه نوبتدهی اینترنتی فعال نیست، امکان دریافت نوبت از طریق تماس تلفنی با مطب فراهم است. دکتر حمید صدیق متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در قم، مرجعی معتبر برای درمان غیرجراحی دردهای ستون فقرات و مشکلات حرکتی محسوب میشود.
دکتر حمید صدیق متخصص طب فیزیکی و توانبخشی است و در زمینه درمان غیرجراحی دردهای ستون فقرات و اندامها فعالیت دارد.
بله، ایشان در مطب خود خدمات انجام و تفسیر نوار عصب و عضله (EMG/NCS) ارائه میدهد.
آدرس مطب: قم، خیابان جمهوری، میدان سپاه، جنب داروخانه دکتر تقوی، ساختمان پزشکان جمهوری، طبقه پنجم، واحد ۳.
در حال حاضر نوبتدهی اینترنتی فعال نیست و برای دریافت نوبت باید با مطب تماس بگیرید.
بیماران با دردهای اسکلتی عضلانی، مشکلات حرکتی، آسیبهای ورزشی و نیاز به بازتوانی میتوانند به دکتر صدیق مراجعه کنند.
این بخش و پرداخت آن ویژه پزشکان جهت تمدید صفحه پزشک می باشد و هیچ ارتباطی با دریافت نوبت ندارد.
از رفتن به بخش تمدید صفحه مطمئن هستید؟
خیابان جمهوری، میدان سپاه، جنب داروخانه دکترتقوی، ساختمان پزشکان جمهوری، طبقه پنجم، واحد ۳
کمر درد
۱۴۰۳/۰۷/۲۴دیسک کمر
۱۴۰۳/۰۵/۰۶دیس گردنت
۱۴۰۳/۰۹/۱۴ممنون از زحمات اقای دکتر . دیسک گرد ن داشتم . بهتر شدم
۱۴۰۵/۰۲/۱۷بسیار دکتر با دانش و خوبی هستن
۱۳۹۹/۱۰/۳۰عدم رضایت
۱۴۰۳/۰۴/۰۴فعلا تحت درمان هستم
۱۴۰۳/۰۸/۱۰شلوغه حالم بدشد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴دست درد
۱۴۰۳/۱۲/۲۸همسرم برای دیسک رفتن و خیلی راضی بودن
۱۴۰۴/۰۵/۲۳سلام دکتر فوق العاده بادانشی هستن من بیمار دکتر از ساوه دکتر شمسا به من جراخی گفتن خیلی ترسیدم ولی خدمت دگتر صدیق رسیدم باتشخیص عالی ودرمان ۳جلسه ایی خوب خوب شدم خدا حفظشون کنه
۱۴۰۱/۱۰/۱۴تنگی کانال و زانودرد داشتم خداروشکر تشخیصشون عالی بود .هزارساله باشند خدا عمر با عزت بده
۱۴۰۴/۱۱/۲۴مطبش شلوغه، ترجیح میدم جای خلوت برم
۱۴۰۱/۰۲/۲۱به دلیل دیسک کمر درد زیادی داشتم بعد از مراجعه به دکتر بطور کامل دردم افتاد
۱۴۰۳/۰۷/۲۱بابت درد گ
۱۴۰۳/۰۵/۰۸مطبش شلوغه، حتما ماسک داشته باشید،خالهام برای سردردش رفته بود،میگفت خوبه،چندسال سردرد داشت،اما خیلی خوب شده
۱۴۰۰/۱۱/۱۷بد نبود
۱۴۰۳/۰۶/۱۹من نتیجه مثبت از کارشون گرفتم و واقعا با درمان دستی کمرم بهتر شد
۱۴۰۱/۱۲/۰۱خوش رویی
۱۴۰۳/۰۸/۱۲دیسک گردن مادرم و عااالی بودن به معنای واقعی پنجه طلا. هم اخلاق خوب هم کار خوب
۱۴۰۳/۰۲/۱۶دکتر خدا خیرتون بده از موقعی که مراجعه کردم درد کمر و پا بهتر شده
۱۴۰۴/۱۱/۳۰دیسک گردن داشتم وکاملا درمان شدم
۱۴۰۳/۱۲/۲۱کمردرد داشتم که با کمک دکتر بهبودی پیدا کردم
۱۴۰۲/۰۹/۰۴خیلی خوب بود
۱۴۰۳/۰۱/۰۷پنجه طلای واقعی، ضدعمل جراحی
۱۴۰۰/۰۴/۰۴سلام. دکتر خیلی خوبی است.
۱۴۰۴/۰۷/۰۸دیسک کمر داشتم
۱۴۰۱/۰۴/۲۳خیلی تعریف ایشان را شنیده ام
۱۳۹۸/۱۱/۲۸مادرم درد شدید کمر داشت بعد از ویزیت توسط ایشون و رعایت نکاتشون چند سالی هست از درد کمر راحت شدن
۱۳۹۸/۰۲/۲۴هنوزتحت درمان هستم
۱۴۰۴/۰۱/۳۰برای من تاثیری نداشت ولی تعریف ایشون رو زیاد شنیدم برای دردای سطحی خوبه
۱۴۰۰/۱۱/۱۸بسیار دکتر با حوصله ای هستند و برای معاینه بیماران وقت میزارن محیط عالی منشی خوش اخلاق و با شخصیت هنوز تحت درمانم هر چند نسبت به اوایل خیلی بهترم
۱۴۰۴/۱۱/۲۲تشخیص و درمان عالی بود
۱۴۰۴/۰۴/۱۰خیلی عالی
۱۴۰۳/۰۸/۰۱مشگل دیسک کمر
۱۴۰۳/۰۸/۱۳آقای دکتر تشخیص و درمانشان عالی هست من دیسک کمر داشتم نتیجه گرفتم
۱۴۰۴/۱۱/۲۴عالی عالی عالی
۱۴۰۰/۰۷/۰۹سلام خیلی شلوغه مطبش،جای سوزن انداختن نیست، خیلی معاینه میکنه، در کل خوبه
۱۴۰۰/۱۱/۰۱دیسک گردن خواهرم مراجعه کردیم ممنون از دکتر صدیق عزیز
۱۴۰۴/۱۱/۰۳باسلام خدمت دکتر صدیق عزیز بنده برای زانو درد مراجعه کردم بسیار راضی الان اصلا مشکلی ندارم از همین جا جاداره تشکر ویژه بکنم
۱۴۰۳/۱۲/۱۴تشخیصشون خیلی عالی هست
۱۴۰۱/۰۵/۲۳راضی بودم خداروشکر
۱۴۰۴/۰۳/۰۲درمان دیسک گردن و کمر عالی
۱۴۰۴/۱۰/۱۵دیسک کمر تا الان خوب بسیار دکتر فهمیده ی هستن
۱۴۰۰/۰۶/۲۲مشکل عصب دست
۱۴۰۴/۰۱/۲۷دیسک گردن ، بدون جراحی و با فیزیوتراپی و درمان های کمکی ، کنترل شد
۱۴۰۱/۰۲/۱۱با عرض سلام و ادب من کمر درد داشتم با درمان آقای دکتر خیلی خوب شدم از ایشون بخاطر زحماتشون ممنونم و به دوستم هم توصیه کردم برای معالجه کمر درد و سر دردشون به آقای دکتر صدیق مراجعه کنند
۱۴۰۳/۰۲/۱۲تشخیص شون برای درد کمرم عالی بود .درسه جلسه درد کمر خیلی بهتر شد و توصیه ها و ورزشی که دادن خیلی به بهبود کمرم کمک کرد.در کل باحوصله هستن و در تشخیص بیماری دقت میکنند
۱۴۰۵/۰۲/۲۳دیسک کمر داشتم زده بود پای راستم خیلی اذیت میشدم با روش های دکتر خوب شدم
۱۴۰۳/۱۰/۲۹کمر درد
۱۴۰۴/۰۳/۰۴بسیار عالی.برای درد شانه و دست مادرم مراجعه کردیم.تشخیص و درمان عالی
۱۴۰۱/۱۱/۰۴بار اول دارم میرم پیشش ام ار ای واسم نوشت هنوز جواب نبردم ...
۱۴۰۰/۰۲/۰۱عدم رضایت
۱۴۰۱/۰۳/۱۳عالی بود
۱۴۰۱/۰۵/۰۲دکتر فوق العاده ای هست
۱۴۰۰/۰۴/۰۲خیلی عالی
۱۴۰۴/۰۷/۱۸خیلی عالی خدا پدرش را هم بیامرزد عالی عالی
۱۴۰۲/۱۱/۲۸کمر درد خیلی عالیه همسرم بهبود یافتند
۱۴۰۱/۱۱/۱۵تشخیص و درمان ایشون درباره آسیب به ستون فقرات عالی بود
۱۴۰۳/۰۶/۲۵درد گردن
۱۴۰۰/۰۴/۰۲واقعا استاده خبره س اما مطبش جای بدیه، پارک نیست
۱۴۰۰/۰۴/۲۷برای بیماری دیسک کمتر مراجعه کردم. چند متخصص جراح در قم و تهران گفته بودند باید عمل کنم اما سه جلسه برای ماساژ خدمت آقای دکتر رفتیم و بعد حدود 3 هفته استراحت کامل کردم و مشکل کامل برطرف شد. الان بیش از 2 سال هست که بدون مشکل به فعالیت خودم ادامه می دم
۱۳۹۸/۰۵/۲۰عدم رضایت
۱۴۰۴/۰۷/۱۸مثبت بوده است
۱۳۹۸/۰۷/۱۳برای توانبخشی سکته مغزی، پدرم رفتم خوب بود
۱۴۰۱/۰۴/۳۰خوب بود
۱۴۰۱/۰۶/۰۷خیلی عالی
۱۴۰۳/۰۲/۱۸مشکلاتی که فک
۱۴۰۰/۰۶/۲۹عالی بود
۱۴۰۴/۰۵/۲۰سلام خوبه اما خیلی ویزیت های طولانی داره خیلی معطل می کنه،اما انصافا وقتی نوبت خودم شد هم خیلی معاینه کرد،تشخیصش هم عالیه
۱۴۰۰/۰۴/۱۸خوب بود
۱۴۰۴/۰۹/۰۸برای درمان استخوان پوکی مادرم رفتم،خوب بود،خیلی وقت میزاره
۱۴۰۰/۱۰/۲۴سلام مادرم خار پاشنه داشت،درمان شد،کارش خوبه
۱۴۰۱/۰۳/۲۲۳ سال پیش مادرم مشکل گردن داشتن که با مراجعه به آقای دکتر صدیق خداروشکر خوب شدن
۱۴۰۳/۰۷/۲۸مشکل درد دست الحمدالله بهترشدم
۱۴۰۰/۱۲/۰۶عدم رضایت
۱۴۰۵/۰۲/۱۶عدم رضایت
۱۴۰۴/۱۱/۲۲خودش خوبه منشی ش بده
۱۴۰۰/۰۵/۰۳مراجعه به علت سیاتیک و پارگی دیسک خدارو شکر درمان شدم چهار ماه میگذره
۱۴۰۴/۱۱/۲۴دیسک کمر
۱۴۰۲/۱۲/۱۸عدم رضایت
۱۴۰۱/۱۲/۰۴برادرم سیاتیک داشت خوب شد
۱۴۰۱/۰۹/۰۴دست هام درد میکرد
۱۴۰۴/۰۲/۲۲خب بود
۱۴۰۳/۰۸/۱۳در حال درمام
۱۴۰۱/۰۶/۱۹زانو درد . با رعایت اصولی که دکتر آموزش داده بهبودی حاصل شد .
۱۴۰۰/۰۸/۲۸سلام قرص ارامبخش میخوردم چندسال پیش دکتررفتم بایک جلسه باحرفهای اقای دکترقرص کنارگذاشتم خداروشکرخیلی حالم بهتر
۱۴۰۴/۰۲/۱۲فعلا نتیجه ای نگرفتم
۱۴۰۱/۰۳/۱۵خوب است
۱۴۰۳/۰۷/۱۷دیسک کمر
۱۴۰۲/۱۱/۱۲من دیسک کمرم پاره شده بود و نظر همه پزشکان عمل بود ولی ایشون منو درمان کردن و الان که ۱۸سال میگذرد دیگه اون درد برنگشت
۱۴۰۴/۰۷/۲۹بسیار پزشک حاذق و باسوادی هستند
۱۴۰۲/۰۹/۲۸خوب بوده راضی
۱۴۰۴/۰۳/۰۵خوبه اما پرچونه س
۱۴۰۱/۰۴/۰۳مشکل دیسک کمر شدید و سیاتیک داشتم که طور کامل درد ریخته بود توی پای راستم به طوری که اصلا نمیتونستم راه برم و همه دکترها عمل روتجویز کردن،ولی از طریق طب فیزیکی توی سه جلسه فعلا که یک سالی هست اوکی هستم
۱۴۰۲/۱۲/۱۰کمر درد و خوب خوب شدم
۱۴۰۴/۰۵/۲۵دکتر عالی کمر درد داشتم پیش دکتر صدیق خوب شدم
۱۴۰۳/۰۶/۰۶واقعا چیره دست و کار بلد پدرم دیسک کمرش پاره شده بود دکتر با 3 جلسه درمانش کرد و امسال پیاده به راحتی رفت کربلا و برگشت
۱۴۰۱/۰۶/۲۸خیلی خوش برخورد هستند...کمر درد دارم منتظرم ام آر ای نشون بدم ببینم چی میشه
۱۴۰۱/۱۱/۰۱خیلی شلوغه،معطلیش هم زیاده کارش خوبه،اما اگر صبر وحوصله ندارید اذیت میشید
۱۴۰۰/۱۲/۱۳خوب عالی
۱۴۰۱/۰۲/۲۶عدم رضایت
۱۴۰۰/۰۹/۰۷پزشکی که با علم و تخصص خود، در مواقع بحرانی و دشوار، به یاری بیماران می شتابد و سلامت و آرامش را به زندگی آن ها باز می گردانند. با صبر و شکیبایی به مشکلات و نگرانی های بیماران گوش می دهد و برای بهبود وضعیت آن ها تلاش می کند. ابراز تشکر از پزشک نه تنها نشان دهنده قدردانی از خدمات اوست، بلکه به او انژری و انگیزه بیشتری برای ادامه مسیرش می دهد.
۱۴۰۴/۰۱/۱۴مشکل کمر درد داشتم که حل شد
۱۴۰۲/۰۸/۲۰دیسک کمر
۱۴۰۰/۰۷/۲۶دیسک کمر
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ارتروز گردن
۱۴۰۴/۰۴/۲۹برای پسرم رفتم،براش کفی داد بزاره تو کفشش، صافی کف پا داشت،خیلی بهتره
۱۴۰۰/۰۵/۱۳دیسک گردن داشتم و با درمان و توصیه ایشان خیلی بهترم
۱۴۰۰/۱۰/۱۲فعلا یکباراومدم
۱۳۹۹/۰۳/۲۵کمر درد شدید داشتم، که کاملا برطرف شد
۱۴۰۰/۰۹/۰۸کمر درد و زانو درد مادر
۱۴۰۳/۰۵/۲۰دوره درمان را کامل نکردم
۱۴۰۴/۰۴/۰۸همسرم مشکل ستون فقرات داشت ،دکتر معاینه ومعالجه داشت .خیلی بهتر شد.
۱۴۰۳/۰۷/۰۲عالی بهت
۱۴۰۴/۰۳/۲۲عدم رضایت
۱۴۰۰/۱۲/۲۷سلام دنبالچه دخترم را جا انداخت راستش رو بخاهید خیلی برامون سخت بود،اما چاره نداشتیم فقط ایشون در قم این کار را انجام میدهند
۱۴۰۱/۰۴/۱۹در برخورد اوله خوب بود
۱۴۰۳/۱۰/۰۱سلام وقت بخیر من همسرم 34 سالشه و در فروردین 1400 واقعا از ناحیه کمر و پا زمین گیر شده بود و با لطف خدا و آقای دکتر خوب خوب شدن بدون عمل جراحی
۱۴۰۰/۰۶/۳۰بیرون زدگی دیسک داشتم سه جلسه رفتم خیلی بهتر شدم
۱۴۰۳/۰۱/۲۵خیلی به اموزش مریض اهمیت میده، برای دخترم رفتم فلج مغزی هست
۱۴۰۰/۱۱/۱۰سلام،کارش عالیه،خیلی،خیلی بهتر از فیزیوتراپیه،20 جلسه رفتم فیویتراپی،خوب نشدم اما ایشون با چند جلسه مشکل دستهای من را حل کرد،
۱۴۰۰/۰۳/۰۶با سلام. تشخیص دکتر عالی بود یکماهه تحت درمان هستم خیلی بهتر شدم خداروشکر .ممنون از زحمات دکتربزرگوار
۱۴۰۴/۰۱/۰۸درد گردن و کمر
۱۴۰۳/۰۹/۱۸سیاتیک
۱۴۰۱/۰۵/۲۲سلام مرریض مادر خانمم میباشد
۱۴۰۰/۱۱/۱۳تخصصشون عالیه
۱۳۹۹/۰۵/۲۹خیلی عالی بود خدمات برخورد مناسب منشی توصیه های عالی دکتر و....
۱۴۰۵/۰۳/۰۹دیسک کمر
۱۴۰۴/۰۸/۲۹عالی هستند
۱۴۰۳/۱۰/۱۵درمان دیسک کمر خداروشکر راضی بودم انشالله هزار ساله بلشید جناب دکتر صدیق عزیز
۱۴۰۴/۱۱/۲۴بسیار عالی و اثر بخش بود درد کمر و پا داشتم که خیلی عالی جواب گرفتم
۱۴۰۰/۰۹/۰۳بسیار عالی
۱۴۰۰/۱۲/۱۴خوب بود
۱۳۹۸/۱۲/۰۷دکتر خیلی خوبیه
۱۴۰۴/۰۴/۰۸سلام من از شهر ساوه خدمت دکتر رسیدم قادر به راه رفتن معمولی نبودم با ۳جلسه درمان خداروشکر بهبود پیدا کردم دکتر فوقالعاده با تجربه و نخبه میباشد تشکر از دکتر صدیق
۱۴۰۱/۰۹/۱۰دیسک کمر
۱۴۰۰/۰۳/۱۷خوب بود
۱۴۰۳/۰۸/۰۴تازه رفتم
۱۴۰۳/۰۳/۲۹خیلی با مریض ها صحبت می کنه، معطل شدیم، اما انصافا نوبت خودمون هم سنگ تموم گذاشت
۱۴۰۰/۰۶/۲۱زانو گرفته بود که با ماساژ درمانی دکتر خوب شدم
۱۴۰۴/۰۸/۲۸بیرون زدگی مهر کمر
۱۴۰۳/۱۰/۱۶فوق العاده عالی
۱۳۹۹/۰۹/۰۸عدم رضایت
۱۴۰۱/۰۸/۱۲گردن درد ممنون خوب شدم
۱۴۰۱/۰۸/۱۴فعلا تحت درمانم
۱۴۰۳/۰۷/۲۱برخورد و نحوه ی ویزیت ایشان بسیار عالی و طوری بود که قشنگ مشخص بود به کارخودشون وارد و استاد هستن .. نمها اشکالش محیط مطب و امکانات کم و نداشتن تلویزیون و صندلی کافی و رعایت نشدن نوبت و ................ بود
۱۴۰۰/۰۴/۱۹سیاتیکم مشکل داشت درمان شد
۱۴۰۳/۱۲/۰۳خوب بود
۱۳۹۸/۰۷/۰۶سلام تشخیص ودرمان دکتر واقعا خوب وعالی است
۱۴۰۱/۱۰/۱۱واقعا دکتر خوش برخورد و خوش اخلاق هستن من مشکل دیسک کمر داشتم توی سه جلسه خداروشکر اصلاح شد
۱۴۰۴/۱۲/۰۴دیسک کمر داشتم
۱۴۰۲/۱۱/۰۲عالی و یک توی قم
۱۴۰۲/۱۱/۱۷بیرون زدگی دیسک ناحیه ۴ و ۵ در حال درمان هستم
۱۴۰۳/۱۲/۱۳از وقتی پیش دکتر میرم سردردم خیلی بهتر شده
۱۴۰۰/۰۶/۱۲خوب بوده
۱۴۰۱/۰۴/۲۷خیلی خوب
۱۳۹۹/۱۲/۱۱مادرم بیمار ایشون هستند واز طبابت ایشون راضی هستند
۱۴۰۴/۰۷/۰۲در حال درمان
۱۴۰۱/۰۴/۱۷عدم رضایت
۱۴۰۱/۰۷/۲۰عالی هستن
۱۳۹۹/۱۰/۱۵دوستم خیلی راضی بود
۱۳۹۸/۱۱/۲۱خوب بود
۱۴۰۰/۱۲/۰۸باسلام
۱۴۰۰/۰۲/۱۵دیسک کمر
۱۴۰۳/۰۹/۱۰خوب بود خانمم دیسک کمر داشت در سه جلسه درمان شد
۱۴۰۳/۰۴/۳۱عااالی
۱۴۰۳/۰۷/۲۵از طریق مریض
۱۴۰۴/۰۶/۲۱مشکل دیسک کمر داشتم بدون دارو باکمک دکتر خوب شدم
۱۴۰۰/۰۴/۲۷واقعا کار ش خوبه مخصوصا درمان با دستش
۱۴۰۰/۰۵/۳۱جناب آقای دکتر صدیق بسیار دکتر خوب و سرشناسی هستن من واقعا راضیم حتی از منشی وقت شناس و فعال خوبشون️
۱۴۰۴/۱۱/۲۳عدم رضایت
۱۴۰۳/۰۸/۱۳خیلی بهتر از فیزیو تراپیه
۱۴۰۰/۰۴/۱۱مشکل زانو وکمر ممنون از جناب دکتر صدیق عزیز
۱۴۰۴/۱۱/۲۴زانو درد
۱۴۰۴/۰۱/۳۱مادرم بخاطر سن بالا پادرد شدید داشتند وحتی یک قدم راه نمی رفتند اما با درمان آقای دکتر خیلی خوب شدند .ممنون از جناب دکتر
۱۴۰۴/۰۴/۰۲سلام برای درد زانوی مامانم رفتم، خوب بود،وقت گذاشت،با حوصله بود،پیشنهادش میکنم
۱۴۰۰/۱۰/۰۸معرکه است
۱۴۰۱/۱۰/۲۹دکترخوبیه و خوش اخلاق هست
۱۴۰۰/۱۱/۱۰